سفارت افغانستان در نروژ تعطیل می‌شود سخنگوی قوه‌قضائیه: وزیر سابق صمت در پرونده چای دبش احضار شد | فاطمی‌امین و قائم‌مقامش با قید وثیقه آزادند | نقص تحقیقات در پرونده هواپیمای اوکراینی وزیر کشور معیار انتخاب استانداران جدید را اعلام کرد | شایستگی و کارآمدی فارغ از هر تفکری اخراج ۴۰۰ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از طریق استان خراسان‌رضوی | شرافتی‌راد: تا پایان سال تمام اتباع غیرمجاز را اخراج می‌کنیم دیوان محاسبات در مورد دلایل ناترازی در برق گزارش داد لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح بررسی خواهد شد آیا غریب‌آبادی طی روزهای آینده در وزارت امور خارجه سمت می‌گیرد؟ سخنگوی وزارت امور خارجه: بند مربوط به جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس مطلقاً مردود است خاطره رهبر معظم انقلاب از شهید محراب، آیت‌الله مدنی در دوران دفاع مقدس سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه فرمانده کل ارتش: تخصص بالای خلبانان نیروی هوایی، توان عملیاتی آنان را افزایش می‌دهد جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین به ایستگاه هفدهم رسید «حاجی‌بگلو» رئیس شورای عالی استان‌ها شد احسان عظیمی راد: افزایش اختیارات استان‌ها، راه حل مشکلات استانی است وزیر آموزش‌وپرورش: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع به مدارس ابلاغ شده است عارف: محیط زیست یک نگاه و رویکرد جدی در دولت وفاق ملی می‌خواهد سردار رادان از اخراج ۲ میلیون تبعه خارجی غیرمجاز از کشور تا پایان سال خبر داد وزارت دفاع آمریکا: گفت‌وگو در مورد همکاری امنیتی با عراق ادامه دارد دبیرکل سازمان ملل متحد: وضعیت غزه بدترین چیزی بود که در دوره خدمتم دیدم نگاهی به اولین سفر خارجی رئیس جمهور | از حضور در پایتخت اقتصادی عراق تا زیارت عتبات عالیات فصل دوم سریال «چرخ گردون» از شبکه دوم سیما پخش می‌شود
سرخط خبرها

وزیر کشور معیار انتخاب استانداران جدید را اعلام کرد | شایستگی و کارآمدی فارغ از هر تفکری

  • کد خبر: ۲۵۰۲۱۶
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
وزیر کشور معیار انتخاب استانداران جدید را اعلام کرد | شایستگی و کارآمدی فارغ از هر تفکری
وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران، افراد شایسته و کارآمد فارغ از هر تفکری انتخاب خواهند شد؛ البته شاخص‌هایی برای تحقق شعار وفاق ملی دولت تعیین شده است و افراد پیشنهادی در کمیته‌ای ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسکندر مؤمنی دوشنبه‌شب در برنامه گفتگوی «صف اول» شبکه خبر صداو‌سیما با اشاره به حوزه‌های کاری وزارت کشور، معیشت و اقتصاد را از اولویت‌های اصلی این وزارت‌خانه دانست و افزود: همان‌گونه‌که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تاکید کرده اند، اقتصاد و بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و استانداران در این میان نقشی اساسی بر عهده دارند و از این رو نقش وزارت کشور در این زمینه قابل توجه است.

وی با اشاره با تکالیف اقتصادی که برنامه هفتم بر عهده وزارت کشور گذاشته است، افزود: معاونت اقتصادی وزارت کشور پیگیر سیاست‌های کلان دولت در امور اقتصادی، معیشتی و توسعه خواهد بود و این موضوع در همه سطوح وزارت کشور از استانداران تا فرمانداران و بخشداران پیگیری خواهد شد.

 مومنی با اشاره به نقش ویژه استانداران در پیگیری برنامه‌های دولت گفت: از آنجا که بخش اعظم سیاست‌های دولت را استانداران اجرا می‌کنند، انتخاب استاندارانی که علاوه بر مشخصاتی همچون کارشناسی و کارآمدی، مردم محور نیز باشند اهمیت به سزایی دارد.

وی افزود: استاندارانی باید انتخاب شوند که علاوه بر هم افزایی، از همه ظرفیت‌های استان بتوانند استفاده کنند.

وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران نیز افراد شایسته و کارآمد فارغ از هر تفکری انتخاب خواهند شد البته شاخص‌هایی برای تحقق شعار وفاق ملی دولت تعیین شده است و افراد پیشنهادی در کمیته‌ای ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مومنی مردم داری و عدالت محوری را از جمله شاخص‌های مهم دانست و گفت: این شاخص‌ها در تعیین استانداران به کار خواهد رفت و با توجه به اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، این نگاه باید در همه امور ساری و جاری باشد.

وی بابیان اینکه «عدالت محوری در همه امور باید مد نظر قرار گیرد»، گفت: توسعه استان‌ها باید در کنار فرصت‌های برابر برای همه مردم به وجود آید. در عین حال باید با حفظ کرامت و حرمت افراد، مردم را مثل خانواده خود ببینیم.

موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که وزیر کشور در برنامه صف اول به آن اشاره کرد و گفت: نشست‌های مشترکی بین وزارت کشور، استانداران و سایر دستگاه‌ها از جمله وزیر آموزش و پرورش انجام شده و تصمیمات متنوعی در این زمینه اتخاذ شده است و در عین حال همه باید تلاش کنیم روز بازگشایی مدارس یک نقطه عطف و روز شیرین و به یادماندنی برای دانش آموزان و همه مردم باشند.

وزیر کشور در ادامه این گفتگو با تشکر از حسن اعتماد مقام معظم رهبری در انتصاب خود به سمت جانشین فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در نیروی انتظامی، افزود: نیروی انتظامی در خط مقدم تلاش‌های اجتماعی و ایجاد امنیت عمومی قرار دارد و از مهمترین اولویت‌های این سازمان بهبود تجهیزات و ارتقاء توان و تحرک است.

وی امنیت، به خصوص امنیت عمومی را بستر همه فعالیت‌ها دانست و تاکید کرد: ارتقاء پلیس به خصوص در بحث فناوری، از اولویت‌های وزارت کشور است.

مومنی در همین زمینه افزود: فراجا از سال‌های گذشته موضوع نصب دوربین روی البسه نیرو‌هایی را که در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارند، پیگیری کرده است؛ این موضوع هم به نفع امنیت عمومی و هم باعث افزایش آرامش مردم خواهد شد و در عین حال نیاز به منابع جدید دارد که باید تامین شود.

وزیر کشور در بخشی دیگر از این گفتگو به امنیت مرز‌ها اشاره کرد و افزود: ما در منطقه‌ای قرار داریم که ناامنی‌های زیادی در آن وجود دارد و از این رو امنیت مرز‌ها به خصوص مرز‌های شرقی اهمیت ویژه‌ای دارد که با توجه به تکلیف برنامه هفتم توسعه، انسداد مرز‌های شرقی در اولویت قرار دارد.
جانشین فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در نیروی انتظامی با اظهار اینکه «آنچه در این میان اهمیت دارد این است که انسداد باید به شکل یکپارچه باشد و تمامی مرز را دربر بگیرد»، ابراز امیدواری کرد با تامین منابع در این حوزه اهداف برنامه هفتم در خصوص انسداد مرز‌ها محقق شود.
مومنی معیشت مرزنشین‌ها را نیز با امنیت مرز‌ها مرتبط دانست و افزود: انسداد به معنی قطع رابطه طرفین مرز نیست، بلکه به این معنی است که با افزایش امنیت مرزها، معیشت مرزنشین‌ها نیز مورد توجه خواهد بود.

مومنی در ادامه گفتگو در برنامه صف اول، در خصوص موضوع اتباع خارجی بویژه افغانستانی‌ها گفت: ملت افغانستان یک ملت با فرهنگ هستند که طی دهه‌های گذشته رنج‌های زیادی را متحمل شده اند، همچنین اشتراکات فرهنگی زیادی بین افغانستانی‌ها و مردم کشور ما وجود دارد، اما موضوع این است که کشور ما توان این حجم از مهاجر را ندارد. وزیر کشور افزود: از این رو وزارت کشور به دور از هیجانات، اما با سرعت ساماندهی مناسب اتباع را در دستور کار قرار داده است.

وزیر کشور گفت: اولویت موضوع اتباع خارجی تمرکز بر افراد غیرمجاز و غیرقانونی است، البته نباید فراموش کرد که کشور‌های فرامنطقه‌ای به خصوص آمریکا نقش مهمی در رنج‌های ملت افغانستان داشته اند و باید بابت آن پاسخگو باشند.

وی به تشکیل سازمان ملی مهاجرت اشاره کرد و افزود: این سازمان طبق برنامه هفتم تشکیل شده و کاملا قانونی و تکالیف آن مشخص شده است، این سازمان، ملی و نهادی بالادستی است و تکالیف سایر دستگاه‌ها را در این موضوع مشخص خواهد کرد.

مومنی در موضوع آبخیزداری و وقوع سیلاب‌ها نیز اظهار کرد: متولی آبخیزداری وزارتخانه دیگری است، اما از آنجا که استانداران متولی سرزمینی هستند بخشی از موضوع در حوزه وزارت کشور قرار می‌گیرد به خصوص در بحث مدیریت بحران، سازمان مدیریت بحران نقش مهمی در این میان بر عهده دارد. وزیر کشور تاکید کرد: البته اکثرا در مدیریت بحران‌ها پسینی عمل کرده ایم و باید برای پیشگیری اولویت بیشتری قائل باشیم، از این رو توسعه و تقویت این سازمان نیز از اولویت‌های وزارت کشور خواهد بود.

وی موضوعات اجتماعی را از حوزه‌های کاری مهم وزارت کشور دانست و افزود: وزارت کشور علاوه بر سیاست و امنیت در حوزه اجتماع و فرهنگ نیز نقش‌های مهمی را بر عهده دارد. دکتر مومنی افزود: نکته مهم در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی این است که باید از تبدیل آنها به موضوعات امنیتی جلوگیری کنیم. حتی پدیده‌های امنیتی نیز باید با رویکرد اجتماعی حل شود. در میان آسیب‌های اجتماعی، طلاق از موارد مهمی است که در دستور کار قرار دارد، چرا که این موضوع می‌تواند زمینه آسیب‌های اجتماعی دیگر باشد.

منبع: وزارت کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->